Postup samoinštalácie O2 WiFi routera Mikrotik:
- 1
Uistite sa, že zariadenie partnera (to vám už zapojil technik) máte pripojené do elektriny a optickým káblom do optickej siete.
- 2
Čierny router s nálepkou O2 Internet optikou pripojte do elektrickej siete.
Toto zariadenie bude zároveň vysielať WiFi vo vašej domácnosti, umiestnite ho čo najviac do stredu priestoru, ktorý chcete pokryť WiFi signálom.
- 3
Zariadenie partnera a čierny router s nálepkou O2 Internet optikou prepojte ethernetovým káblom RJ45 (kábel s rovnakými koncovkami).
Na zariadení partnera zasuňte kábel do portu s označením LAN 1, na strane čierneho routera s nálepkou O2 Internet optikou pripojte kábel do portu 1 (Internet).
- 4
Pripojte sa k WiFi
Vo východiskovom nastavení je prvých 12 znakov sériového čísla zariadenia SN zároveň vaším heslom k WiFi. Meno WiFi siete može mať dva tvary podľa stavu, v akom sa zriadenie vašej služby nachádza:
MikroTik-XXXX - Služba sa pripravuje a nie je potrebné sa k takejto WiFi pripájať.
O2 Internet na doma XXXX - Služba je funkčná a pripravená na používanie.
XXXX sú posledné štyri znaky identifikátora W0. Oba identifikátory, SN aj W0, nájdete na štítku Wi-Fi routera alebo na krabici zariadenia.
Upozornenie:
Internet sa môže rozbehnúť až niekoľko hodín po odchode technika. Stačí počkať, nie je potrebné resetovať router (router je potrebné mať správne zapojený podľa návodu).
-
Tipy pre optimálne šírenie WiFi signálu vo vašej domácnosti:
- O2 WiFi router umiestnite uprostred bytu alebo domu, ideálne tak, aby ste ho videli z miesta, kde internet používate najčastejšie.
- O2 WiFi router umiestnite ideálne do výšky 1,5 m nad podlahu, lebo aj podlaha či nábytok pohlcujú WiFi signál.
- Pre správne fungovanie WiFi antén O2 routera, odporúčame router postaviť vzpriamene.
- O2 WiFi router neodporúčame umiestňovať do skríň, kúpeľní, rohov miestností ani pivníc, lebo tieto prekážky výrazne pohlcujú WiFi signál.
- O2 WiFi router neodporúčame umiestniť za televízor v blízkosti mikrovlnky alebo iného väčšieho množstva elektrických zariadení.
Radi Vám poradíme na Linke technickej podpory 0949 949 966 od pondelka do nedele v čase 08:00 – 20:00. Ak voláte z čísla O2, Linka technickej podpory je spoplatnená jednorazovým prepojovacím poplatkom 0,30 € (cena s DPH). Ak voláte z čísla iného operátora, cenu nájdete v aktuálnom cenníku operátora.