Slabé pokrytie signálom WiFi
Vyskúšajte tieto tipy:
- 1
Umiestnite WiFi router na vhodné miesto
Ak máte slabý WiFi signál a internet Vám ide pomaly, skúste premiestniť WiFi router na iné miesto. Každá prekážka, ktorá je medzi vami a routerom (dvere, stena, skrinka...) signál blokuje a to spomaľuje internet.
Tipy pre optimálne šírenie WiFi signálu vo vašej domácnosti:
- O2 WiFi router umiestnite uprostred bytu alebo domu, ideálne tak, aby ste ho videli z miesta, kde internet používate najčastejšie.
- O2 WiFi router umiestnite ideálne do výšky 1,5 m nad podlahu, lebo aj podlaha či nábytok pohlcujú WiFi signál.
- Pre správne fungovanie WiFi antén O2 routera, odporúčame router postaviť vzpriamene.
- O2 WiFi router neodporúčame umiestňovať do skríň, kúpeľní, rohov miestností ani pivníc, lebo tieto prekážky výrazne pohlcujú WiFi signál.
- O2 WiFi router neodporúčame umiestniť za televízor v blízkosti mikrovlnky alebo iného väčšieho množstva elektrických zariadení.
- 2
Rozšírte Wi-Fi signál pomocou extendera
Ak sa vám nepodarí dosiahnuť kvalitný signál vo vzdialenejších kútoch vášho bytu alebo domu, odporúčame zakúpenie kompatibilného Wi-Fi extendera. Extender zabezpečí kvalitné bezdrôtové pripojenie vašich zariadení aj v rozľahlejších domácnostiach a jeho zapojenie podľa návodu hravo zvládnete sami.
- 3
Skontrolujte si, na ktoré frekvenčné pásmo ste pripojený
Väčšina súčasných WiFi routerov vysiela na dvoch frekvenčných pásmach súčasne: 2,4 GHz a 5 GHz. Frekvenčné pásmo 2,4 GHz sa vyznačuje vyšším dosahom a nižšou rýchlosťou. 5 GHz pásmo ponúka vyššiu prenosovú rýchlosť, ale nižší dosah. V podrobných nastaveniach svojich zariadení si skontrolujte, na ktoré pásmo ste pripojený:
- Ak máte slabý signál a Vaše zariadenie sa pripája na 5 GHz WiFi, tak sa v zariadení prepnite na 2,4 GHz, alebo vypnite 5 GHz vo web rozhraní routera.
- 5 GHz odporúčame využívať hlavne pre zariadenia, ktoré sú v rovnakej miestnosti ako router (napríklad Smart TV, Set-top box, notebook, ktorý má pevne stanovené miesto v domácnosti) pre dosiahnutie vyššej rýchlosti.
- 4
Ak je to možné, používajte pripojenie cez kábel
Pripojenie káblom je rýchlejšie a spoľahlivejšie.
Radi Vám poradíme na Linke technickej podpory 0949 949 966 od pondelka do nedele v čase 08:00 – 20:00. Ak voláte z čísla O2, Linka technickej podpory je spoplatnená jednorazovým prepojovacím poplatkom 0,30 € (cena s DPH). Ak voláte z čísla iného operátora, cenu nájdete v aktuálnom cenníku operátora.